PDA

Επιστροφή στο Forum : Ηλεκτρικα c20xe



doris_24
17-09-10, 18:01
Μήπως εχει κανείς σχεδιάγραμα συνδεσμολογίας για την πλεξούδα του c20xe.
πήρε ενας φίλος τέτοιο μοτερ και τα βάλαμε όλα επάνω, το μόνο που κολάμε ειναι τα ηλεκτρικά!
Για να μήν πληρώνουμε ηλεκτρολόγους αν έχει κάποιος κανένα σχεδιάγραμα που να λέει ποιό καλώδιο παει πού, pls HELP!!

clutchmaster
17-09-10, 18:21
τι ακριβως εννεις?

εχεις την πλεξουδα και δεν ξερεις τι παει που?

αν ειναι αυτο ειναι πολυ απλο, περιμενε να στο ετοιμασω...

dimpas
17-09-10, 18:35
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:2wdIkMCQ75G9lM:http://img.photobucket.com/albums/v14/lashednova/XEWIRING.jpg&t=1


ALL WIRES/PLUGS ARE BLACK UNLESS STATED OTHERWISE

WIRES FROM THE DIAGRAM:

1- This is the wire which goes to the fuel pump, the fuel pump live. It is blue with a red trace, as illustrated.

2- This is the Fuel Pump Relay, they have a few wire going into them and only one coming out which is item 1 on the diagram

3- This is the big plug which goes into the ECU, It has a silver clip which you push down to secure the plug into the ECU, these can be tricky to master the first few times you do them!

4- These are the dash signal plugs, out of these two you will use the following wires:

BLUE- Temperature Display for Dash, to BLUE on Nova dials
BROWN with BLUE trace- ECU warning light, colour for colour on injection Nova dials/Digidash, unless it was a carb model, in which case, use the choke light as a ECU light, which is BROWN with YELLOW trace
GREEN- Tachometer (rev counter) goes to GREEN on nova dials


5- This is the gromet bung which is where the wires will go trhough to the inside of the car through a 60mm hole you drill in the bulkhead. TIP: you need to cut the tape holding the bung in place and slide it down towards the ECU plug for a better fitment

6- This is the Permanent live for the ECU, it is a red wire, in a black sheafing, it should have a ring terminal on the end, it goes to the positive side of the battery

7- this is the three pin plug for the Lambda Sensor, the line going through indicates that the plug should be around here somewhere.

8- This is the plug for the Air Flow Meter (Commonly known as AFM) Think it has 7 pins?

9- This is the coolant temperature wire, it is blue and simply pushes onto the nipple next to the Coolant Temperature Switch.

10- This is a blue plug with 2 pins, it goes to the coolant temperature switch sensor (commonly known as CTS Sensor). This is located at the front of the block by the top rad hose

11- This is the Crank Position Sensor,, it goes in the lower front face of the block, it is held in by one bolt. The line further up the loom towards the ECU indicates a plug for it

12- This Plug goes into the Hall Sensor on top of the distributor, it has 3 pins, you really cant miss this one!

13- This plug goes into the coil.

14- This is the switched live (a.k.a. Ignition Live). This should go to a 12V igtion live source, this will turn the ECU on and off with the ignition.

15- This is a 5 pin (I think?) plug which connects to the back of the block loom. It will be down by the speedo cable drive somewhere. (The loom from the back of the block should include, knock sensor, ICV etc)

16- These are earth, 3 separate wires, one on cambelt end, 2 on gearbox side, they should be earthed to the fuel rail.

17- This is the plug for the Fuel Tank Vent Valve, it is a 2 pin plug. It goes at the very end of the block, usually bolted to the bottom stud of the inlet manifold (gearbox end)

18- This is a plug for the Throttle Position Sensor (TPS) It is located on the cambelt side of the throttle body.

Other Wires

You need an earth that goes from the gearbox to the chassis.

You also need to connect the starter motor live to the +ve side of the battery

xristos886
17-09-10, 19:32
σε τι καροτσα θα μπει??στην ασκονα πραγματικα ειναι 6 καλωδια μαζι με αυτο τις πιεσης λαδιου..μια φισα και μονο.....

clutchmaster
17-09-10, 19:35
Φωτογραφια απο την (πρωην) παρταλι πλεξουδα μου.
ο,τι αλλο χρειαζεσαι ρωτας.
Το παρον μεταφερεται στο Tech Info! ;)

http://img706.imageshack.us/img706/2537/pleksoudaxe.jpg (http://img706.imageshack.us/i/pleksoudaxe.jpg/)

xristos886
15-02-12, 04:39
ξερει κανεις να μου πει αν για να δουλεψει σωστα το μοτερ απο αβανς μερια εννοω θελει τι φυσα οκτανιων να την πω για να καταλαβαιτε??αυτη ποσα καλωδια εχει 2 η 3 και τι χρωματα?και που ειναι περιπου γιατι δν ειναι καπου εμφανει στην πλεξουδα μου.dis μοτερ.γιατι εχω και μεγαλη καταναλωση και λιγο ψιλο ρελαντι και αναποδες περνει το μοτερ οταν ζεστενεται πολυ[οταν περνει το βεντιλατερ]το κυριοτερο ειναι φυσικα οτι δν το εχω καθολου!!οπως επισης στο τερμα του εκκεντροφορου εξαγωγης ειναι ενα ματι να το πω εκει πισω που μπαινει το τρισιπιτερ στα αλλα μοτερ..το οποιο ριθμιζει το καυσιμο η κατι τετιο και μου ειπε να το καθαρισω....για το ανεβοκατεβασμα που μου κανει οταν βγαζο ταχυτητα μιλαω .....ευχαριστω!!

Κουραμπιές
15-02-12, 12:02
Αν εννοεις τον knock sensor, δες το ποστ του clutch. Το οποιο με εχει αφησει αφωνο. Πολυ καλη δουλεια μητσο μπραβο!!!

xristos886
16-02-12, 00:06
οχι φυσικα αυτο που ειναι για τα οκτανια ειναι το ενα το ron οπως λεγεται και το αλλο ειναι ενας αισθητηρας στον εκεντροφορο εξαγωγης στο dis μοτερ που ειναι εκει πισω στο τερμα του εκκεντροφορου που κουμπωνει ενα βυσμα!!ξερει κανεις??